AdWords hirdetések

A Google AdWords hirdetési rendszere több féle megoldást kínál, hogy a hirdetési kiadásaink pontos ellenőrzése mellett költséghatékonyan érjük el a fogyasztókat, szerezzünk új weboldal látogatókat, érdeklődőket és ami legfontosabb: vevőket, ügyfeleket.

A főbb lehetőségek:

  • Google kereső hirdetések- amik a Google találati listája fölött, és alatt jelennek meg.
  • Google Display hálózati hirdetések – melyek a Google tartalmi hálózatán jellennek meg, pl. a hvg.hu-n vagy a Youtubeon.
  • Google remarketing hirdetések – melyeket csak azok látják, akik már jártak a weboldalon

 

Google Adwords keresőhirdetések

Ha valamit nem tudunk, valamit venni szeretnénk, rögtön “ráguglizunk”. Azoknak a vállalkozásoknak van esélye komolyan érdeklődő vásárlókat szerezni, akik megtalálhatóak a keresési találatok első oldalain.

Ebben segítenek az AdWords keresőhirdetések, melyek a Google kereső találati listája fölött és alatt jelennek meg.

  • Tiétek a kontroll: az igényeknek és lehetőségeknek megfelelő összeget kell csak befektetni a hirdetésekbe
  • Gyors: pár napon belül láthatóak az eredmények
  • Jó helyen: azokat éri el, akik éppen a termékeket, szolgáltatásaokat keresik, így jóval hamarabb megtérül hirdetése
  • Jókor: akkor éri el az érdeklődőket, amikor éppen keresik a terméket, szolgáltatást.
  • Teljesítményorientált: Nem szórod ki a pénzét bizonytalanul! Nem azért fizetsz, hogy bekerüljön a hirdetése egy újságba, ahol vagy észreveszik vagy nem. Csak akkor fizetsz, ha valaki kattint a hirdetésére.
  • Átlátható: meg tudod nézni a Google Analyticsben, a hirdetésből érkező látogatók mire voltak kíváncsiak a weboldalon, hány oldalt néztek meg, mennyi időt töltöttek az oldalon.
  • Mérhető: tudod, hogy hányan vásároltak az oldalon, mennyien töltötték ki az érdeklődő űrlapot a weboldalon.

A legfontosabb tudnivalók a keresőhirdetésekről

  • Csak akkor kell fizetni a hirdetésekért, ha a felhasználók kattintanak a hirdetésünkre.
  • Te határozod meg, mennyit éri meg fizetni maximum egy kattintásért.
  • Szabadon dönthetsz, mennyi pénzt érdemes fordítania egy nap a hirdetésekre összesen.
  • Bármikor elindíthatjuk vagy leállíthatjuk a hirdetéseket.
  • Mi határozzuk meg, mely keresési kifejezésekre (kulcsszavakra) érdemes megjelennie a hirdetéseknek (például ha  piros bicikliket árulsz, akkor érdemes a “piros bicikli” és “piros kerékpár” keresési kifejezésekre megjelennie).
  • Beállíthatjuk, hogy hol jelenjenek meg a hirdetések: például teljes Magyarországon, Győrben, Vas és/vagy Zala megyében, Oberwart 30 km körzetében stb.
  • Mobiltelefonon keresők számára megjelenjenek-e a hirdetések (vagy csak számukra jelenjen meg)

GOOGLE ADWORDS DISPLAY HIRDETÉSEK

Olyan szöveges vagy képes hirdetések, mozgó bannerek, melyek azokon az oldalakon jelennek meg, melyek engedélyezik a Google Display hirdetések elhelyezését. Ilyen például a hvg.hu vagy a Youtube, idegen nyelvű és magyar blogok, de akár mobil alkalmazások is.

  • Célzott: Azokon az oldalakon jelenítheti meg a hirdetéseit, ahol a vevők a termékeidhez hasonló témákról olvasnak, vagy azoknak a felhasználóknak, akikről tudni lehet, hogy érdeklődnek a téma iránt.
  • Komplex: Képeken, bannereken jobban el lehet magyarázni az üzenetet, akciót a vevőknek, mint a rövid szöveges hirdetésekben
  • Mérhető: Mérni lehet, kik, hol hány alkalommal kattintottak a hirdetéseire, és ebből történt-e  vásárlás, érdeklődés
  • Szintén kontrollált és átlátható, hogy a hirdetésre felhasznált befektetésért mit kaposz.

A legfontosabb tudnivalók a Dipslay hirdetésekről

  • Szabadon eldönthető, hogy kattintásokért, vagy a hirdetései megjelenéseiért szeretnél fizetni.
  • Megcélozhatjuk a vevőket, ügyfeleket kulcsszavak, életkor, nem, érdeklődési kategória, tartózkodási hely szerint is.
  • Kiválaszthatjuk, mely weboldalakon jelenjen meg a hirdetése, és hol ne (például a hvg.hu oldalán igen, de mobil alkalmazásokban nem)

 

Gmail Sponsored promotions

A Gmail felületén a Promóciók kategóriája alatt megjelenő hirdetéseket jelenti a Gmail Sponsored Promotions (GSP). A célzási lehetőségek hasonlóak a Display hálózathoz.

Első lépésként ezt látja a felhasználó:

Majd a hirdetésre kattintás után kibomlik, mint egy email:

gsp2

Remarketing

Mi történik, ha elsőre nem sikerült rávenni a látogatót vásárlásra, ajánlatkérésre? Általában a látogató eltűnik, és nem tér vissza többet. Viszont a remarketing lehetővé tesz, hogy a weboldalának látogatói számára később személyre szabott hirdetéseket jelenítsen meg keresőben vagy a Google Display hálózatában.

A remarketing nem egy külön hirdetési csatorna, hanem egy annyira fontos célzási módszer, hogy külön is ki kell emelni. Külön tudjuk célozni a weboldal korábbi látogatóit mind a keresőben, mind bannerekkel, Gmail hirdetésekkel, illetve a Youtubeon.

  • A ritkán adódó második esély: ha elsőre nem sikerült elcsábítani a látogatót a vásárlásra, érdeklődésre, akkor később célzottan jeleníthetünk meg számára hirdetéseket
  • Növeli a vevők vásárlásait: ha a látogató vásárolt, akkor ezt megjegyezve számára péládul kiegészítő termékeket ajánlhat a remarketing hirdetésekkel
  • És természetesen továbbra is kontrollált, mérhető és a teljesítményen alapul.

 

Hogyan működik?

Egy rövid kódot kell elhelyezni a weboldalának kódjában, mely alapján a Google rendszere meg tudja jegyezni a weboldal látogatóit, és részükre beállítható célzott hirdetés. A remarketing hirdetések lehetnek Google keresőben megjelenő szöveges hirdetések, vagy a Google Display hálózatán megjelenő szöveges vagy képes hirdetések. A lényeg, hogy csak azoknak jelennek meg, akik már jártak az Ön weboldalán.

A dinamikus remarketing egy továbbfejlesztett változat, melynek lényege, hogy a felhasználó által a weboldalon megtekintett, esetleg kosárba rakott termékek alapján a rendszer személyre szabottan, a felhasználó által nézett termékek képeivel generál bannert. Így a felhasználó azoknak a termékeknek a hirdetéseivel találkozik, amik után konkrétan érdeklődőt, vagy ezekhez hasonlóak. Általában a hagyományos remarketing célzásoknál jóval eredményesebb.