A gazdálkodók körében népszerűbb, mint a Facebook? Youtube!

2017. elején 3,849 millió hazai Youtube használó volt.

A gazdálkodók körében népszerűbb mint a Facebook: alkalmanként a termelők 85%-a néz Youtube videót!

Forrás: Agrostratéga: Információszerzés és döntéstámogatás az agráriumban – 2017

 

Vannak egészen népszerű agrár Youtube csatornák is, komoly követőtáborral és több tíz- és százezres videómegtekintésekkel:

  • az Axiál például jelenleg 4472 feliratkozóval rendelkezik, a legnépszerűbb videóját 81E alkalommal látták.
  • MG Mikit 2438-an követik, 39E-en látták a legnépszerűbb videóját.
  • az egyik legnagyobb a Dunántúli MgTsz 12 433 követővel és egy 118E megtekintést elért videóval
  • a kedvencem pedig a rendkívül üdítően káromkodó és fogalmazó cöpi 3446 követővel és a legjobb,  44E megtekintést elért videójával.

Az mg vloggerekkel akár a mostanában felhájpolt influenszer marketingnek is neki lehet ugrani, de most nem erről lesz szó. Viszont ha vállalati oldalon ülő marketingesként gazdáknak akarnék értékesíteni, mindenképpen kipróbálnék egy ilyen jellegű együttműködést.

Van egy videónk, hogyan jut el a gazdákhoz?

Sok cég elköveti a hibát, hogy csinál egy gyönyörű videót, majd a promóciójára nem marad budget. Így van egy csodás videó sok pénzből, amit látott 100 ember.

Ez, valljuk be, nem túl hatékony marketing.

De létezik a Youtube hirdetés!

 

Hogy találjuk meg a gazdákat a Youtubeozók milliói között?

A célzások hasonlóak, mint a Google Display Hálózatnál (lásd előző blogposzt). Ennek az újbóli leírásától eltekintenék. Szeretek írni, de azért nem ennyire. 🙂 Csak annyit, hogy a remarketing itt is az egyik fő fegyver.

Azonban!!

Van egy olyan célzás, ami csak itt érhető el (sajnos), pedig majdnem olyan jó mint a remarketing! Lehet célozni azokat, akik az általunk megadott kifejezésekre konkrétan kerestek a Googleben! Márpedig ha valaki műtrágya árakat keresett, és utána műtrágya videó hirdetéssel találkozik a Youtubeon, az nehezen überelhető pontosság.

+1: Mind a Youtubeon, mind a Gogole Display Hálózaton el tudjuk érni a videóink megtekintőit újra remarketing hirdetéssel.

 

Milyen formátumok vannak? Mennyibe kerülnek? Mire jók?

Video Discovery

Ezt a hirdetésformát valószínűleg kevesebben ismerik. A Youtube keresőtalálatok felett, illetve az ajánlott videóknál jelenik meg.  Pl. mint a Családvarázs:

Ha rákattintunk, akkor a videó nyílik meg. A kattintásokért kell fizetni (átlag 1-15 Ft), amit a Google “videó megtekintésnek” értékel. Akkor hasznos, ha a videónkat sok felhasználónak szeretnénk megmutatni, vagy csatorna feliratkozókat szeretnénk szerezni. 

Youtube In-stream hirdetés

Ez már jóval észrevehetőbb hirdetés. Ez az, amit 5 másodpercig nem tudunk átugrani, miközben videót néznénk. A videók előtt és közben jelenik meg. Itt akkor kell fizetni, ha valaki legalább 30 másodpercet megnézett a hirdetésünkből, vagy ha ennél rövidebb, végignézte. Azaz ha valaki egyből átugorja, nekünk pénzbe nem kerül, de még van 5 másodpercünk eljuttatni az üzenetet. Mennyibe kerül nekünk 30 másodpercnyi megtekintés? Magyarországon általában 1-10 Ft között, átlag olyan 5 Ft. Mondhatni egészen baráti ár.

Hosszabb és komplexebb üzenetek átadására a mozgókép+hang formátum miatt sokkal jobb, mint pl. egy banner. És egyelőre nincs sok agrár témájú hirdetés, így könnyen megakad a gazda szeme a videón.

Youtube Bumper hirdetés

6 másodperces kis átugorhatatlan hirdetés, aminek a megjelenései után kell fizetni. Ez általában 200-500 Ft közötti díjat jelent 1000 hirdetésmegjelenésre (CPM). Rövid üzenetek átadására tökéletes, és mivel rövid, elkészíteni sem túl bonyolult és drága.

Nem szabad túlbonyolítani, 6 másodperc, rövid lényegre törő üzenet, és már be is lehet lépni a Youtube hirdetések világába. Például:

 

Következő blog posztban megnézzük, hogyan tudjuk eldönteni, melyik hirdetési csatorna hozza a pénzt, és melyik viszi!


Szeretnétek a termékeitekkel, szolgáltatásaitokkal elérni a mezőgazdasági termelőket a Youtube-on?

Szuper, segítünk! Keress minket!


Ne maradj le a folytatásról, dobj egy likeot! 😉